M30903
Vaccinationens kosmiske struktur og dens betydning
af Martinus
Kære NN
Først må jeg sige Dem og Deres frue inderlig tak for det kærlige samvær, De gav mig under mit ophold i Herning. Med hensyn til Deres spørgsmål angående polio-vaccination må jeg oplyse, at denne vaccination såvel som alle de andre former for vaccination forekommer endnu som uundværlige nødforanstaltninger i menneskehedens udvikling. Men det er foranstaltninger, der efterhånden, som menneskeheden på anden måde udvikler sig frem til at blive immun overfor sygdomme, bliver ganske overflødige. Og situationen ligger således i dag, at en hel del mennesker allerede er nået frem til denne immunitet og således ikke behøver at vaccineres, medens der er andre, der er hjælpeløst modtagelige for sygdommene. Men denne immunitet kan man ikke se på de enkelte mennesker. Og derfor kan man ikke direkte påvise, hvem der bør vaccineres, og hvem der ikke bør vaccineres. Hvis et menneske fastholder det standpunkt, at det absolut ikke vil vaccineres, løber det altså den risiko at få sygdommen. Og i en sådan situation bliver det et spørgsmål, om det ikke havde været et "mindre onde", ikke blot for væsenet selv, men også for de omgivelser, det skæbnemæssigt er knyttet til, at det var blevet vaccineret og derved havde undgået sygdommen. Hvis vedkommende var familieforsørger eller vedkommende var en mor for et eller flere små børn, kan det ikke have været det "mindste onde", at det ikke blev vaccineret og derved fik sygdommen, døde eller blev livsvarigt hjælpeløs invalid.
Hvis et par forældre eller formyndere for et barn nægter at lade det vaccinere, og barnet så får sygdommen, bliver livsvarigt invalid eller måske dør, hvordan vil disse ansvarshavende for barnets beskyttelse så føle situationen? – Tror man ikke, de vil få den tanke, at det havde været et "mindre onde", hvis barnet var blevet vaccineret og derved var blevet reddet fra sygdom og død? –
Rent historisk set, må man da også bøje sig for den kendsgerning, at vaccination har været det eneste middel for menneskeheden til at få bugt med grusomme epidemier. Hvordan skulle menneskeheden have overvundet disse, hvis ikke Gud havde ladet den opdage vaccinen? – Jorden kunne i virkeligheden have været totalt affolket uden den.
Så kommer vi til spørgsmålet, om det er rigtigt at lade dyrene lide, ja eventuelt lade dem dræbe, for at menneskene kan blive reddet; men her må jeg svare, at det gælder her ligesom i en mangfoldighed af andre vigtige spørgsmål i livet, at det er et "onde", hvad man så end gør. Det er rigtigt, at det er et "onde" at lade dyrene lide for menneskenes skyld, men det er også et "onde", at menneskene kommer ud for kolossalt dødbringende, invaliditetsbefordrende og grusomme epidemier. Hvis et dyrs død kan redde tusinder af mennesker fra invaliditet eller unaturlig død, vil det så ikke være det "mindste onde" at lade dyret dø? – Ja, selv om det kun var ti mennesker eller blot fem mennesker, eller hvis det måske bare var ét menneske, skulle det være et meget slet og ganske intetsigende menneske, hvis ikke dyrets død var et "mindre onde" end menneskets død. Et menneske har større bevidsthedsmasse og repræsenterer derved et større kvantum af liv end dyret. Det kan derfor i en større grad end dyret tjene livet eller være til glæde og velsignelse for alt levende. Vil det derfor ikke være det kærligste at redde det større kvantum liv end at lade dette gå under for at redde det mindre og mere primitive og intetsigende liv? – Eller skal man lade millioner af mennesker dø, når de kan reddes ved hjælp af et ganske forsvindende lille antal dyrs liv? –
For øvrigt vil dette at lade sig vaccinere kun betyde et forsvindende lille mikroskopisk tab af liv for dyrene i forhold til de gigantiske milliondrab af liv, der påføres dyrene i kraft af menneskenes kødspisning. At spise animalsk føde, rent bortset fra mælk og smør, er hundrede procent bloddryppende. Denne ernæringsform tjener intet nødvendigt formål. Den redder ingen mennesker fra en unaturlig død eller invaliditet, tværtimod. Den bringer millioner af mennesker ind i sygdom, lidelser af mange forskellige slags, invaliditet og en alt for tidlig død. Hertil kommer så drabet på alle de dyr, de pågældende mennesker således ganske uberettiget har været med til at forvolde. Man må her erindre sig, at det absolut ikke er nogen som helst livsbetingelse at skulle spise animalsk føde. Den er kun en følge af de former for overtro, der i dag er menneskehedens største ulykke eller fordærv.
Menneskene vil, når deres væremåde bliver så forædlet, at de ikke nænner at spise kød og ikke på nogen som helst anden måde nænner at dræbe levende væsener, blive af så ren en psykisk natur, at de vil blive totalt immune over for alle de sygdomme, som de i dag kun kan værge sig imod ved hjælp af vacciner.
Hvorvidt polio-vaccinationen er påkrævet eller ikke påkrævet i Deres specielle tilfælde, kære NN, kan jeg ikke sige Dem. Men nu har jeg givet Dem et lille indblik i vaccinationens kosmiske struktur, dens betydning i al almindelighed. Jeg håber De og Deres hustru derudfra kan komme til at føle med sikkerhed, hvad der er det "mindste onde" i den givne situation, for kun det kan være det kærligste og dermed det absolut rigtige over for Deres lille pige.
Med de kærligste hilsener
Martinus (sign.)
Brev fra Martinus, dateret 21. april 1955. Titel, renskrift og ny retskrivning af Torben Hedegaard. Godkendt i rådet 05.03.2021. Første gang bragt i Kosmos nr. 3, 2021. Artikel-id: M30903. Originalbrevet kan ses i brevdatabasen på martinus.dk.
© Martinus Institut 1981, www.martinus.dk
Du er velkommen til at linke til artiklen med angivelse af copyright og kilde. Du er også velkommen til at citere fra artiklen, når det sker i overensstemmelse med loven for ophavsret. Kopiering, eftertryk eller andre former for gengivelse af artiklen kan kun ske efter skriftlig aftale med Martinus Institut.