| Indholdsfortegnelse for Verdensfredens skabelse |
|
Verdensfredens skabelse |
1. |
Menneskehedens kosmiske uvidenhed |
2. |
Naturens skabelsesprocesser er i deres slutfacitter til glæde og velsignelse for levende væsener |
3. |
Menneskenes fejlagtige bedømmelse af naturens skabelsesprocesser |
4. |
De ufærdige og de færdige stadier i naturens skabelsesprocesser |
5. |
Hverken planter, dyr eller jordmennesker er færdigskabte livsformer |
6. |
De levende væseners udviklingsproces er vanskelig at forstå for de mennesker, der ikke har fået oplysninger om reinkarnationen |
7. |
Sandhedens åbenbaring for menneskene på de primitive udviklingstrin |
8. |
Religionernes affolkning på grund af menneskenes intelligensudvikling |
9. |
Det der gør religionerne uacceptable for humane intellektuelle mennesker |
10. |
Hvis reinkarnationen ikke eksisterede, er den daglige tilværelse uden retfærdighed |
11. |
Intelligensen og dogmet om Guddommens alvisdom, alkærlighed og almagt |
12. |
Menneskenes autoritetstro eller religiøse suggestion |
13. |
Hvorfor menneskene ikke med intelligensen kan opleve det åndelige eller psykiske område |
14. |
Verdensgenløsningen og menneskenes åndelige førelse |
15. |
Hvorfor den materialistiske videnskab ikke kan erkende åndsvidenskaben |
16. |
Hvad der gør mennesket til et kristusvæsen eller "mennesket i Guds billede efter hans lignelse" |
17. |
Hvorfor mennesket bliver materialist eller gudløs |
18. |
Mere eller mindre materialistiske eller gudløse mennesker regerer verden |
19. |
Når gudløshed og materialisme behersker menneskeheden |
20. |
Menneskeheden i skabelsens sure eller bitre stadium |
21. |
Uden menneskenes indbyrdes, gensidige tilgivelse af hverandres ufærdige sider vil en absolut eller virkelig fred i verden være en umulighed |
22. |
Beskyttelse imod vor næstes vrede eller bitterhed imod os skal ikke være ved straf, vrede eller krig |
23. |
Det er menneskenes fejlagtige væremåde imod deres næste, der bevirker, at dommedagen eksisterer |
24. |
Menneskenes væremåde og de guddommelige forskrifter |
25. |
Lidelseserfaringernes nødvendighed i skabelsen af "mennesket i Guds billede efter hans lignelse" |
26. |
Lidelsesepoken og næstekærligheden |
27. |
Det er ikke den teoretiske viden uden næstekærlighed, der bevirker, at menneskene ikke kan nænne at gøre det onde |
28. |
Hvis ikke menneskenes skæbne udelukkende var virkningerne af deres egen væremåde, ville kærligheden umuligt kunne udvikles i dem |
29. |
Menneskeheden er at inddele i to kategorier, den ene med en fremragende udviklet og den anden med en meget minimalt udviklet næstekærlighed |
30. |
Den regerende kategoris ufærdige tilstand som årsag til dommedagsepoken |
31. |
Freden kan kun skabes ved det ufærdige menneskes færdigskabelse eller færdigudvikling |
32. |
I mindretalsgruppens mentalitet og væremåde ser vi den begyndende verdensfred |
33. |
Næstekærligheden er et udviklingsspørgsmål |
34. |
Fredsgruppens vækst og krigsgruppens ophør |
35. |
Uddrag af verdensrigets struktur |
36. |
En lysets tilstand der venter menneskeheden |
37. |
Hvorfor menneskeheden opruster og skaber krig, og hvorfor den ikke kan bebrejdes dette |
38. |
Fredsgruppen og den visdom, der i den bliver åbenbaret som "verdens frelse" |
39. |
Hvorfor krigsgruppen ikke kan komme ud af krigen |
40. |
Vil man ind i freden, må man gå ud af krigen |
41. |
Hvor verdensfreden i dag er under skabelse |
42. |
Slutfacittet på Guds skabelse af verdensfreden – en menneskehed i "Guds billede efter hans lignelse" |
|
Jeg'et og evigheden |
1. |
Dødsfrygten |
2. |
Hvorfor organismen bliver til et lig |
3. |
Hvorfor menneskene får den opfattelse, at organismens undergang er det pågældende væsens undergang |
4. |
Hvorfor skulle "døden" ikke være en nydelse ligesom alle andre normale livsprocesser? |
5. |
Hvorledes "døden" er en velsignelse for organismens ophav |
6. |
Sanser i kraft af hvilke menneskene vil opleve udødelighed og andre af livets store facitter |
7. |
Hvordan kan vi vide, at vor organisme og vort "Jeg" ikke er identiske? |
8. |
"Jeg'et" og dets organisme |
9. |
"Døden" udgør ikke nogen som helst absolut eller virkelig død |
10. |
"Jeg'ets" udødelighed |
11. |
Vor kosmiske struktur er i "Guds billede" |
12. |
Hvorfor det levende væsen i sin kosmiske struktur er hævet over tid og rum |
13. |
Vor organisme er ikke det samme som vort selv eller jeg |
14. |
Det levende væsens kosmiske analyse: "Noget, som er" |
15. |
Hvorfor det er urimeligt at antage, at væsenets nuværende fysiske organisme er den eneste i hvilken det har oplevet livet |
16. |
Det levende væsen har en åndelig struktur |
17. |
Hvorledes vi kommer til at erkende, at der eksisterer et højere tilværelsesplan end det fysiske |
18. |
Hvorfor det levende væsen kan overleve sin fysiske organismes undergang |
19. |
Organismens alder gælder ikke dens Jeg eller ophav |
20. |
"Jeg'et" eller det levende "Noget" bag organismen er ét med evigheden, uendeligheden og Guddommen |